N-am titlu

Da...nu stiu ce titlu sa pun.Tre sa va zic ce s-a intamplat in noaptea de Inviere.
Incep.
Am fost si io ca omu' sa iau lumina de la biserica.Mai bine imi aprindeam lumanarea cu bricheta decat sa ma duc acolo.
Multa lume,multe masini,multa galagie.Ma simteam ca la un concert de manelari.Ne facem loc sa ajungem si noi mai in fata,cu intentia sa luam lumina de la preot ca cica asa e bine.N-a avut nimeni nimic de obiectat,ne-au lasat sa trecem.Mi s-a parut ciudat pentru ca pana acum cativa ani nici unu' nu te lasa sa treci,toti vroiau acelasi lucru ca si noi.Am ajuns chiar in fata bisericii si in loc sa auzim mici portiuni din slujba am auzit asa :
- o discutie intre 2 babe (sigur aveau 70 de ani),isi povesteau una alteia ce telefoane si-au luat,cat de performante sunt,cati nepoti au,ce case si-au luat nepotii.
- 2 tigani se dadeau mari cu mertanele,mai aveau putin si se luau la bataie.
.....si multe alte discutii care nu isi aveau rostul.
Dupa faza asta ma simteam ca intr-o bodega unde se intalnesc betivii sa-si povesteasca intamplarile jalnice.
La un moment dat m-am enervat rau de tot si am zis ceva de genu' : "Cica suntem la biserica,injura si blesteama de parca ar fi la o bodega".Nu stiu ce au zis oamenii oricum nu m-a interesat.
Nu mai zic ca erau tiganii cu mertanele langa biserica,spargeau seminte si povesteau.
Nu sunt eu aia care merge la biserica in fiecare saptamana,dar cand ma duc am un respect pentru religia mea,si pentru locul ala chiar daca nu cred in preoti.
Ma nene ori vii la biserica ori te duci la bodega.
La 12 si 10 toti au inceput sa comenteze ca de ce nu iese preotul sa dea lumina.Nu stiu de cate ori au fost oamenii aia la biserica dar de cate ori am fost eu ,lumina s-a dat la cel putin 12:30.Nu mai zis ca preotul nici nu a iesit din biserica de frica sa nu fie calcat in picioare.A mers lumina din 'lumanare in lumanare'.Dupa ce au luat si tiganii lumina,au plecat si au ramas,nu exagerez,aproape 50 de oameni.
Oameni tampiti,la iesirea din curtea bisericii se impingeau de parca primeau ceva gratis.Le-am dat unora coate in burta de nu s-au mai impins in mine.Nici nu mi-au zis nimic.

Oile naibii,o fi fost iarba proaspata la portile bisericii si nu stiu eu.
Oricum m-am lecuit de mers la biserici de cartier.Data viitoare ori ma duc la Mitropolie,ori undeva la munte.Zic si eu.

Sper ca voi a-ti dat de oameni educati.

Paste fericit!

6 comments:

Malpraxis said...

in fiecare an e asa.eu nu inteleg de ce lumea e credincioasa doar in perioada asta a anului? oi?nu te supara dar daca ai stat sa te impingi cu lumea sa iei lumina sau sa iesi din biserica inseamna ca si tu esti oaiei. daca nu iti place aglomeratia aia nu te mai du ca oricum nu conteaza. daca esti tu credincios in sufletul tau sdtsa conteaza. plus ca 80% din aia ca se se duc de paste la biserica tot anul nu se mai duc.
plus te duci la biserica sa-ti zica tie un popa care e cel mai infect om posibil ce sa faci sau ce sa nu faci sau ce se citeaste la biserica de sarbatori. in fine eu n-am fost (de cativa ani) pt ca m-as obosii si m-as scarbii degeaba. oricum paste fericit!

Olive said...

defapt nu sunt oaie.am fost la biserica asta pentru ca e aproape de mine si pentru ca acum ceva timp au fost foarte putini oameni acolo.eu nu ma impingeam sa ies,ei ma impingeau iar sa stai pe loc crede-ma ca nu puteai.
in orice caz,prefer sa merg in creierii muntilor ca acum 2 ani,unde puteai sa stai chiar si la 100m de biserica si tot auzeai slujba. :)

Malpraxis said...

am inteles. cred ca e frumos la munte ca e nu sunt asa multi bagatori de seama si e si alta atmosfera...in maramures sau bucovina cred e frumos sa te duci de sarbatori dar eu cum nu le am cu astea raman acasa ;))

bafta

Ghumitza said...

Eu am fost la Mec in noapte de Inviere ;)) In drum spre am trecut pe langa biserica....si obviously m-am crucit!..So...cred ca voi merge la Mec de acum inainte.:))Liniste si pace!

Anonymous said...

"ati". Se scrie legat.

Olive said...

doamne ce ma faceam eu daca nu corecta cineva ce scriu..... :)))